Válcová zkušebna brzd pro osobní automobily
Válcová zkušebna brzd MOTEX 7742 je určena pro měření brzdových soustav osobních automobilů a je schválena pro síť stanic technické kontroly (STK).

MOTEX 7742 – Válcová zkušebna brzd pro osobní automobily
Přehled vlastností :
- moderní řídící jednotka s počítačem, LCD monitorem, stránkovou tiskárnou (A4) a dalším příslušenstvím v jednom kompaktním celku
- čtečka čárového kódu pro snadné a rychlé načtení čísla protokolu
- ergonomický bezdrátový dálkový ovladač se všemi potřebnými funkcemi pro snadné ovládání stanice
- archivace protokolu měření do formátu PDF – možnost přenést výsledné protokoly mimo vlastní stanici pro následnou archivaci nebo tisk
- náhled protokolu před vlastním tiskem na tiskárnu
- možnost sledovat grafický záznam v reálném čase při vlastním měření
- měření všech náprav vozidla – maximálně 4 nápravy
- barevná signalizace prokluzu kol
- ukazatel brzdných sil ve formě analogových ručiček s digitálním i analogovým vyhodnocením nesouměrnosti kol a barevné vyhodnocení překročení rozsahu nesouměrnosti
- ukazatele ovládací síly na brzdový pedál a zobrazení v digitálním i analogovém tvaru s volitelným vizuálním rozsahem sloupcového grafu
Protokol z měření dle metodiky pro STK – grafický záznam :
- závislosti brzdných sil na ovládacím tlaku s posilovačem i bez posilovače do jednoho grafu se záznamem prokluzu každého kola
- vyhodnocení maximálních brzdných sil během měření
- vyhodnocení dosažené brzdné síly parkovací brzdy, záznam bloku kola a celkové vyhodnocení účinku parkovací brzdy při zadání celkové hmotnosti vozidla pro předepsaný sklon svahu
Další pomocné grafické záznamy :
- závislost brzdných sil levé a pravé nápravy pro snadné vyhodnocení nesouměrnosti v průběhu celého měření spolu s tolerančním polem a grafickým barevným vyhodnocením překročení limitu
- závislost dosažených brzdných sil na čase pro snadné vyhodnocení ovality brzd
Mechanická část :
- instalace na montážní jámu nebo na plochu
- kompaktní rámová konstrukce s povrchovou úpravou zinkováním
- válce jsou potaženy speciální protismykovou hmotou
- z bezpečnostních důvodů nelze motory pohonných jednotek spustit, pokud nestojí ve válcích obě kola měřené nápravy
Technická data :
Vzdálenost vnitřních / vnějších okrajů válců – délka / průměr válců | 650 mm / 2150 mm – 750 mm / 174 mm |
Rozsah měřených brzdných sil / ovládací síly | 0 – 6000 N / 0 – 1000 N |
Maximální hmotnost měřené nápravy | 2000 kg |
Chyba měření ovládací a brzdných sil | ± 1 % rozsahu |
Napájení / soustava napětí | 3/N/PE AC 400V 50Hz / TN – S |
Jmenovitá zkušební rychlost – minimální adheze za sucha / za mokra | 4,72 km/h – 0,8 / 0,6 |
Jmenovitý příkon se spuštěnými / vypnutými pohonnými jednotkami | 8,4 kW / 400W |
Provozní teplota / relativní vlhkost | +5 až +40 °C / do 80% |
Ekvivalentní hladina hluku | 67 dB |